Håkan Hysteri!

Det finns några gånger per år då jag bara vill lyssna på Håkan!
Hans glada, mysiga, lygna, dansvänliga musik och så otroligt bra texter!
Nu idag blev det så. Känner mig på ett dystert humör men är ändå glad.
Orkar inte riktigt bry mig om allt och inget, känner mig tom och tvärtom samtidigt.
Har inte tid för allt men har för mycket tid för inget.
VILL KÄNNA NÅGOT RIKTIGT PÅ RIKTIGT IGEN OCH IGEN OCH IGEN!

Jag vill bort från den här staden igen :)

Är helt OK med att lyssna på Markus mellan Håkan ibland, speciellt denna härliga låt:

Sover hos dig på din nåder. Rör dig fast jag inte får det
Önskar att jag bara drömde. Att det var en vanlig söndag
Måndag morgon förra året. Ångrar hela förra året
Ångrar att jag aldrig svarade. Att jag bara lät dig vara
Samma nätter väntar alla. Utan dig är alla kalla
Långa mörka utan sömn. Du ligger med nån annan tönt
*
Den här stan är ägnad dig. Alla gator hånar mig
O mina tårar din stad vet att allt är alldeles för sent
Jag vet jag har mig själv o skylla. Har vetat det varenda fylla
Varje gång jag skakat hem o längtat efter dig igen
Alla filmer alla böcker handlar om dig alla ryggar tillhör dig tills jag går fram
”Förlåt jag trodde det var nån annan”


Jag såg i lördags, förlåt för att jag va opepp, usch va sämst. Du va nice!










(Det är fortfarande varmt i luften fast det är mörkt.
Sommaren tog slut idag
Det doftar o känns exakt som när det var vi o jag får tänka på att låta bli
Men det känns. Du vet det känns
Du o Norrköping gör er bättre i backspegeln
Även fast du var min vän o det var mitt hem
Men det gör inget längre. Det gör inget nu
Inte som i att jag inte bryr mig om dig längre
Men jag har lärt mig vad som är bättre o vad som är sämre
O jag var kär o du var kär o jag stod här o du stod här
Hissnande tankar som vi båda tänkte. Jag tänker dom nu men vad tycker du?
Vad hoppas du? Vad önskar du vad vill du?
Är du rädd? Är det så? Du är rädd? Du är rädd?
Om du är rädd sluta med det. Om du är bränd o rädd lägg av med det.
Lita på mig börja med det. Lita på mig sen får vi se
Om du är rädd sluta med det. Om du är bränd o rädd lägg av med det.
Lita på mig börja med det. Lita på mig. Testa det)


Markus och Håkan idag alltså<3 Kärleeeeeeeek

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback